Service och Bemötande

Denna kurs ger dig spetskompetens inom kundbemötande, kommunikation och service. Utbildningen är särskilt lämplig för dig som arbetar inom reception, kundservice, kundsupport eller helpdesk.

Diplom Efter kursavslut

Kursen levereras av

Lexicon

Lexicon

Kostnad

8 900 SEK

Exkl. moms

1 dag

Klassrum

Vi kan skräddarsy denna kurs för ditt företag. Kontakta oss för ett förutsättningslöst samtal.

Lär av erfarna experter

Praktisk kunskap du kan använda direkt

Betyg i toppklass från deltagare

Kunskapsmål

  • Tillämpa aktivt lyssnande och anpassad kommunikation i kundinteraktioner.
  • Identifiera och hantera olika kundtyper och deras behov.
  • Hantera konflikter och svåra samtal på ett konstruktivt sätt.
  • Skapa och upprätthålla positiva kundupplevelser.
  • Bidra till och främja en stark servicekultur inom organisationen.

Om kursen

Kursen Service och Bemötande från Lexicon är utformad för att ge deltagarna djupare förståelse och praktiska verktyg för att hantera kundinteraktioner på ett professionellt och effektivt sätt. Genom att fokusera på kommunikation, lyhördhet och problemlösning lär du dig att skapa positiva kundupplevelser och bygga långsiktiga relationer.

Under kursen behandlas ämnen som aktivt lyssnande, konflikthantering, anpassad kommunikation och hur man hanterar olika kundtyper. Du får även insikter i hur du kan utveckla en servicekultur inom din organisation och hur du personligen kan bidra till en positiv kundupplevelse.

Efter genomförd utbildning erhåller du ett diplom som bevis på dina nya kunskaper och färdigheter inom kundbemötande och service.
 

Läs mer om kursen på Service och Bemötande | Lexicon

Målgrupp

Alla som önskar praktisk träning i service och kundbemötande.

Förkunskapskrav

Inga förkunskapskrav
Visa mer

Kursinnehåll

Vilka egenskaper och färdigheter har en god kommunikatör? 
  • Självreflektion och övning 
Vikten av ett gott första intryck – Att snabbt skapa förtroende 
Min kommunikation 
  • Hur kommunicerar jag? 
  • Hur kan jag komma att uppfattas? 
  • Hur kan jag anpassa min kommunikation? 
Aktivt lyssnande 
  • Närvaro 
  • Öppna frågor/Slutna frågor 
  • Bekräftelse 
  • Reflektion 
  • Summering
Hur kan jag hantera och agera när jag hamnar i situationer med personer som jag upplever som besvärliga? 
  • Att bryta sina destruktiva tanke- och beteendemönster 
  • Optimera sitt tillstånd 
  • Kunna ladda om och fokusera
Kroppsspråk, röst och ordval 
Personligt åtagande och personlig handlingsplan  
Visa mer

Så fungerar det

Har ert företag behov av anpassad utbildning i service och kundbemötande? Vi skräddarsyr utbildningens tid, plats och innehåll helt efter era behov. Kontakta oss för mer info.  

Kursledare

Med många års erfarenhet av att arrangera kurser och konferenser, har vi ett brett kontaktnät av kunniga kursledare med lång erfarenhet av både öppna och företagsinterna kurser.

Alla våra kursledare har omfattande erfarenhet både inom sitt ämnesområde och som pedagoger, där vi väljer ut den mest lämpade för aktuell kurs. Med gott humör och stort engagemang varvar våra kursledare teori med praktiska uppgifter, och vägleder dig under hela din inlärningsresa.

Laddar...

Anmälan

1
2
3

Du har valt följande plats och datum:

Deltagare 1

Faktureringsuppgifter

Faktureringsuppgifterna kan fyllas i vid ett senare skede, om du lämnar dessa fält tomma kommer du att få ett mail om att fylla i dessa senare.

Övrigt

Kostnad per deltagare: 8 900 SEK
Totalt exkl. moms (1 deltagare): 8 900 SEK
Moms (25%): 2 225 SEK
Att betala:
inkl. moms
11 125 SEK