Service och Bemötande

Vill du bli vassare på kundbemötande? Denna utbildning ger dig spetskompetens inom bemötande, kommunikation och service. Utbildningen är särskilt lämplig för dig som arbetar inom reception, kundservice, kundsupport eller helpdesk.

Kursen levereras av

Lexicon

Lexicon

Kostnad

8 900 SEK

Exkl. moms

1 dag

Klassrum

Vi kan skräddarsy denna kurs för ditt företag. Kontakta oss för ett förutsättningslöst samtal.

Kunskapsmål

Efter utbildningen skall du ha en konkret handlingsplan för hur du kan utveckla ditt kundbemötande. Du har fått en djupare förståelse för ditt eget och andras beteende, samt en viss förståelse för vad beteendet kan bottna i. Med den förvärvade kunskapen kan du anpassa din kommunikation utifrån olika situationer och personer som kan uppstå.

Om kursen

Vill du att din kommunikation ska vara tydligare? Vill du anpassa din kommunikation utifrån kunden du möter och dennes behov? Vill du skapa förtroende snabbare? Vill du skapa ett tryggt och bra samtalsklimat? Samt få verktyg att hantera de besvärliga och laddade samtalen? Då är detta utbildningen för dig!

Utbildningen varvar teorier inom psykologi och beteendevetenskap med praktiska och konkreta övningar som stimulerar din inlärning. Kursen ger dig även viktig tid för personlig utveckling och självreflektion. 

Målgrupp

Alla som önskar praktisk träning i service och kundbemötande.

Förkunskapskrav

Inga förkunskapskrav
Visa mer

Kursinnehåll

Vilka egenskaper och färdigheter har en god kommunikatör? 
  • Självreflektion och övning 
Vikten av ett gott första intryck – Att snabbt skapa förtroende 
Min kommunikation 
  • Hur kommunicerar jag? 
  • Hur kan jag komma att uppfattas? 
  • Hur kan jag anpassa min kommunikation? 
Aktivt lyssnande 
  • Närvaro 
  • Öppna frågor/Slutna frågor 
  • Bekräftelse 
  • Reflektion 
  • Summering
Hur kan jag hantera och agera när jag hamnar i situationer med personer som jag upplever som besvärliga? 
  • Att bryta sina destruktiva tanke- och beteendemönster 
  • Optimera sitt tillstånd 
  • Kunna ladda om och fokusera
Kroppsspråk, röst och ordval 
Personligt åtagande och personlig handlingsplan  
Visa mer

Så fungerar det

Har ert företag behov av anpassad utbildning i service och kundbemötande? Vi skräddarsyr utbildningens tid, plats och innehåll helt efter era behov. Kontakta oss för mer info.  

Kursledare

Med många års erfarenhet av att arrangera kurser och konferenser, har vi ett brett kontaktnät av kunniga kursledare med lång erfarenhet av både öppna och företagsinterna kurser.

Alla våra kursledare har omfattande erfarenhet både inom sitt ämnesområde och som pedagoger, där vi väljer ut den mest lämpade för aktuell kurs. Med gott humör och stort engagemang varvar våra kursledare teori med praktiska uppgifter, och vägleder dig under hela din inlärningsresa.

Laddar...

Anmälan

1
2
3

Du har valt följande plats och datum:

Deltagare 1

Faktureringsuppgifter

Faktureringsuppgifterna kan fyllas i vid ett senare skede, om du lämnar dessa fält tomma kommer du att få ett mail om att fylla i dessa senare.

Övrigt

Kostnad per deltagare: 8 900 SEK
Totalt exkl. moms (1 deltagare): 8 900 SEK
Moms (25%): 2 225 SEK
Att betala:
inkl. moms
11 125 SEK