Det här säger våra kunder om våra kurser
Kunskapsmål
- Identifiera och tolka olika personlighetstyper och deras beteenden i arbetsrelaterade situationer.
- Anpassa sin kommunikation och kroppsspråk för att effektivt bemöta olika individers behov och reaktioner.
- Använda praktiska metoder för att hantera utmanande beteenden och skapa konstruktiv konflikthantering.
- Förebygga negativa mönster i samarbetet genom att ge och ta emot feedback som förbättrar arbetsklimatet.
- Utveckla sin mentala styrka för att hantera frustration och stå stadigt i motgång utan att låta andra påverka sin arbetsdag negativt.
Om kursen
Stärk ditt mentala immunförsvar
I dagens arbetsliv är förmågan att hantera svåra samtal och besvärliga beteenden avgörande för ett hållbart arbetsklimat. Kursen Stärk ditt mentala immunförsvar erbjuder praktiska verktyg för att förstå och bemöta utmanande beteenden, både hos dig själv och andra. Genom att lära dig tolka behov och konfliktdynamik kan du skapa konstruktiva samtal och förebygga negativa mönster i samarbetet.
Kursen ger dig verktyg, aha-upplevelser och tankeställare som kommer förbättra din förmåga att hantera besvärliga personer
Fördelar med kursen
- Fyll på med ny kunskap och inspiration med hjälp av vår föreläsare
- Öka din förståelse för olika personlighetstyper och hur du bäst bemöter dem
- Lär dig olika kommunikationsstilar
Läs mer om den här kursen på Stärk ditt mentala immunförsvar — Kurs | Actea Management
Målgrupp
Kursen riktar sig till dig som vill stärka din förmåga att hantera utmanande beteenden och konflikter på arbetsplatsen. Den är särskilt relevant för medarbetare, teamledare och chefer som önskar förbättra sin kommunikation och bidra till en bättre samarbetskultur.
Förkunskapskrav
Inga förkunskaper krävs
Kursinnehåll
01 Lär dig hantera besvärliga människor
- Vad är det som gör att en människa uppfattas som besvärlig - vad ligger bakom?
- Konflikter är livets krydda och plåga
- Vad är det som gör att situationer blir obehagliga och besvärliga?
- Bli bättre på att tolka egna och andras behov samt upptäcka när behoven krockar.
02 Effektiv kommunikation med besvärliga personer
- Om du inte vet varför, spelar hur ingen roll
- Kroppsspråkets betydelse i mötet med besvärliga personer
- Använd rätt sorts kommunikation i mötet med olika människotyper
- Bli medveten om vilka signaler du bör vara uppmärksam på i din och andras kommunikation
03 Hur du hanterar besvärliga personer och situationer - praktiska exempel
- Enkla men effektiva metoder för att hantera olika sorters besvärliga personer
- Hur verkligheten ser ut är en sak och hur vi tolkar den, en helt annan
- Så skapar du konstruktiv konflikthantering
- Olika personlighetstyper, vilka är deras baktankar och hur går de till angrepp
04 Så förhindrar du eskalerande interna problem, missnöje och negativism
- Vilken roll spelar du själv i olika situationer och hur kan du bli en mer effektiv lagspelare?
- Hur ledare och medarbetare kan göra för att skapa en bättre samarbetskultur
- Utvecklande feedback - en modell för rak och klar feedback
05 Ska man satsa på att förändra sig själv eller andra?
- Strategier och praktiska tips för att hantera vanliga besvärliga beteenden i din vardag
- Hur kan din och andras konflikthanteringsstilar leda till besvärlighet?
- Hur genomför jag svåra samtal?
- Hur skapar jag gemensamma spelregler på arbetsplatsen?
06 Öka din personliga styrka i mötet med besvärliga personer
- Hur du kan undvika att ta åt dig när någon behandlat dig illa
- Sätt gränser för dig själv och andra
- Vad händer med dig när du känner att du blivit angripen?
- Så hanterar du din egen frustration och irritation
- Så förhindrar du att hela dagen blir förstörd av att någon beter sig illa mot dig
Så fungerar det
- Länk till kursmaterial får du vid kursstart
- Vid digitalt genomförande får du länk och nödvändig information om inloggning i god tid före kursstart
- Vi har alltid en teknisk värd tillgänglig om du skulle stöta på problem under en digital kurs
- Oavsett vilket format du väljer får du möjlighet till erfarenhetsutbyte med övriga deltagare
Kursledare
Emma Harrysson har en lång och gedigen erfarenhet som ledare och chef inom staten och drivit flera stora förändringsprojekt. Hon har hög kompetens och erfarenhet av ledarskap och ledarutveckling, förändringsledning, verksamhetsutveckling och coaching i rollen som chef, projektledare och förändringsledare. Emma arbetar idag som ledarskapskonsult och coachar och utbildar chefer och ledare. Hon har ansvarat för flera ledarskapsprogram, till exempel Ny som chef. Hon är en god pedagog och guidar deltagarna genom dagen med sitt coachande förhållningssätt till nya insikter och lärdomar. Emma är utbildad socionom, förändringsledare och certifierad coach, enligt ICF.
Laddar...
Lämna en intresseanmälan
Inga datum hittades
Är du intresserad av att gå denna kurs? Vänligen fyll i en intresseanmälan så får du ett mail när nya datum finns tillgängliga.
Du har valt följande plats och datum:
Deltagare 1
Faktureringsuppgifter
Övrigt
| Kostnad per deltagare: | 6 995 SEK |
|---|---|
| Totalt exkl. moms (1 deltagare): | 6 995 SEK |
| Moms (25%): | 1 749 SEK |
|
Att betala:
inkl. moms
|
8 744 SEK
|