Fortsättningskurs i förhandlingsteknik

Vårt steg 2 i Framgångsrik Förhandling passar dig som behöver utveckla tankesätt, kunskap och strategier för att hantera svåra förhandlingssituationer. Du kommer vidareutveckla dina kunskaper i olika förhandlingar. Vi kommer träna aktivt under vår dag, övning ger som bekant ökade färdigheter.

Kunskapsmål

Efter att ha deltagit i denna utbildning kommer du att ha utvecklat dina tidigare erfarenheter positivt som professionell förhandlare.

Om kursen

Du har en egen stark vilja att vidareutveckla dig som professionell förhandlare. Vi kommer innan kursstart ta in dina egna personliga önskemål vad som intresserar dig mest att fördjupa och förstärka i dina förhandlingar. Under denna kurs tillämpas samarbetsförhandlingstekniker genom interaktiva övningar, fallstudier och delade erfarenheter i gruppen. Detta ger dig avancerad påverkans- och kommunikationsförmåga för att öka din förmåga att skapa tillfredsställande överenskommelser win-win.

Målgrupp

Utbildningen vänder sig de som tidigare genomgått 2 dagar Lexicon Diplomerad Framgångsrik Förhandling. Du förhandlar aktivt i olika situationer, såväl internt som externt. T.ex. chefer, säljare och inköpare och personal som vill vidareutveckla sin kompetens inom området förhandling.

Förkunskapskrav

2 dagar Diplomerad Framgångsrik Förhandling med Lexicon. Inför denna utbildning ingår en förstudie där vi ber dig svara på frågor om dina personliga utmaningar och förväntningar på utbildningen.
Visa mer

Kursinnehåll

Hur implementera våra kunskaper direkt in i våra förhandlingsprojekt/kundmöten
Urval av situationer, fastställande av ett Nuläge, arbeta fram ett Önskat läge
Vilka olika ”valutor” värden har vi att tillgå i våra olika förhandlingar?
Inventera våra olika förhandlingsvariabler, vilka olika värden kan vi bredda/utöka?
Hur hantera våra olika förhandlingsvariabler, värdeinventering båda parter
Hantera olika motstånd, bemöta svåra invändningar
Vilka är våra starkaste argument att öka viljan för motparten?
Vilka eftergifter och motprestationer kan vi arbeta med inom respektive område?
Frågeteknikens betydelse och strategi, vad är viktigast att veta om motparten
Hur kan vi driva förhandlingen mot ett beslut?
Visa mer

Så fungerar det

Har ert företag behov av anpassad utbildning i kundservice på mail och telefon? Vi skräddarsyr utbildningens tid, plats och innehåll helt efter era behov. Kontakta oss för mer info.

Kursledare

Med många års erfarenhet av att arrangera kurser och konferenser, har vi ett brett kontaktnät av kunniga kursledare med lång erfarenhet av både öppna och företagsinterna kurser.

Alla våra kursledare har omfattande erfarenhet både inom sitt ämnesområde och som pedagoger, där vi väljer ut den mest lämpade för aktuell kurs. Med gott humör och stort engagemang varvar våra kursledare teori med praktiska uppgifter, och vägleder dig under hela din inlärningsresa.

Laddar...

Anmälan

1
2
3

Du har valt följande plats och datum:

Deltagare 1

Faktureringsuppgifter

Faktureringsuppgifterna kan fyllas i vid ett senare skede, om du lämnar dessa fält tomma kommer du att få ett mail om att fylla i dessa senare.

Övrigt

Kostnad per deltagare: 8 900 SEK
Totalt exkl. moms (1 deltagare): 8 900 SEK
Moms (25%): 2 225 SEK
Att betala:
inkl. moms
11 125 SEK

Kursen levereras av

Lexicon

Lexicon

Kostnad

8 900 SEK

Exkl. moms

1 dag

Klassrum

Vi kan skräddarsy denna kurs för ditt företag. Kontakta oss för ett förutsättningslöst samtal.